Please, do it for me

Nu kommer ett litet annorlunda inlägg, eller kanske inte men det 
faktumet av det jag kommer skriva är att jag kommer lämna ut mig
väldigt mycket, som kanske inte är så likt mig eller väldigt likt.
Jag vill vara kär, inte så fel att säga men så svårt att bli, för att 
det tycks vara så svårt att hitta någon som besvarar känslorna.
Okej, jag tänker bara säga det här .. skriva av det ur min kropp
nu när jag har det på tungan, i magen och hjärttrakten.

Av det illa jag erfarit av kärleken är det att den är magisk, den
förändrar inte bara den du är utan även miljön du omges av.
Det är underbart, hela du sjuder utav energi och du vill att hela
världen skall veta att det är ni två, det låter förmodligen som 
en kliché men ack vad den stämmer. Men vart hittar man den, när
det enda som verkar spela roll är sex? 
Sex är lätt, även om det inte är kärlek mellan de två personerna
så är attraktionen på hundra, men den där kärleken då?
Vad är man så rädd för att ge, jag vet att när man väl är kär
i någon som besvarar detta är man rädd att förlora det.

Ni som inte varit kära, vad är ni rädda för? 
Även om nackdelen i det hela att förlora någon man älskat
är huvudsaken det att fördelarna väger så mycket tyngre än
den enda nackdelen som finns, det är hjärtesorgen. Men att
ha dessa minnen, de är guldvärda. Kanske inte i början men efter 
ett tag, då sorgen början blekna och kvar finns alla minnen som brinner
i kvar och kanske gör sorgen lite jobbigare.
Varför är det så svårt att hitta kärleken, skall man inte kyssa många
grodor innan man hittar sin prins? Eller skall man vänta tills det
blir kärlek vid första ögonkastet? Finns ens prinsar och första ögonkast
kärlek, eller lever vi i ett samhälle där stress har tagit våra
kroppar i koppel och låter oss knappt sitta ned och ta det lugnt?

Jag vill bli kär, det var så länge sedan och visst saknar jag känslan
för jag vet att jag skulle ha så mycket att ge nu när jag vet bättre.
Men vad är jag rädd för? Jag vet att jag är rädd för att bli besviken,
ensam och sårad - självklart. Kanske jag är rädd för att höra orden,
gud. Jag vet att man vet vad man verkligen har när det är slut.
Kanske man ska vara nöjd med det man har, vilket jag är. 
Jag har aldrig varit så lycklig i hela mitt liv som jag är nu, mina
vänner är äkta, skolan går bra, ingen mörk period tycks finnas
i planeringen och livet verkar helt enkelt leka. Vad saknar jag då?

Ni som läser detta, förlåt för allt osammanhängande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0